28 February 2013

Zikir Taubat, Solat Taubat N Yg Sewaktu Dengannya



sumber gambar: carian google
Salam & hello 
Setiap manusia pasti pernah melakukan kesilapan, dosa kecil, dosa besar dan perkara jahat. Begitu juga aku. Bak kata omputeh, 'Don't judge the book by its cover'. Jangan nilai aku dari luaran, aku juga manusia biasa pernah buat silap. Kekadang khilaf dan taksub dengan nafsu sendiri. Makanya setiap masa dihantui dengan dosa sendiri. Sakit rasanya. Tidak tenang. Tapi Allah SWT, Dia Maha Pemurah, Maha Pengampun, Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Mohon ampun padanya setiap masa tak kira waktu. Dia sentiasa mendengar setiap apa yang kita pohon ampun dariNya dan bisikan doa dari kita. Sesungguhnya Dia sangat menyukai hambaNya yang sentiasa berdoa. Doa senjata umat.

sumber gambar: pakcikli00.wordpress.com
Sebelum ajal tiba, usahakan diri untuk melakukan Solat Taubat. Cara-cara menyempurnakan solat sunat taubat boleh baca di artikel Cara Menyempurnakan Solat Sunat Taubat, manakala Cara Taubat dari Dosa Zina di SINI.

sumber gambar: carian google
Sayu bila dengar alunan Zikir Taubat.
Wahai Tuhan, ku tak layak ke syurgaMu, Namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu, Ampunkan dosaku, terimalah taubatku, Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar, Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai, Dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku, Wahai Tuhan selamatkan kami ini, Dari segala kejahatan dan kecelakaan, Kami takut, kami harap kepadaMu, Suburkanlah cinta kami kepadaMu, Kamilah hamba yang mengharap belas dariMu (I'tiraf, Raihan)
sumber gambar: carian google

Tag: Zikir Taubat, Taubat Nasuha, Cara Solat Sunat Taubat, Cara Taubat Dosa Zina, Mohon Keampunan, Doa Senjata Umat, Hikmah Doa, I'tiraf Raihan, Dosa besar, Keinsafan, Cara Insaf, Islam Itu Indah

No comments: