15 August 2013

Mesir - Kami Bersama Mu

KUALA LUMPUR (Aug 15): Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menyuarakan rasa sedih atas pembunuhan beramai-ramai di Mesir, beliau juga menambah, sepanjang beliau menjadi negarawan, umat Islam di seluruh dunia mundur kerana mereka berbalah antara satu sama lain dan tidak (bersikap demikian) terhadap musuh-musuh Islam.

Mahathir hari ini juga menggesa umat Islam di seluruh negara untuk bekerja serta bersatu dalam strategi dan pelan tindakan yang sama dan tidak "sibuk membunuh antara satu sama lain dan melakukan kerja musuh-musuh Islam".

Mahathir yang agak emosi apabila menyampaikan ucapan 20 minit beliau berkata: "Semalam, saya menonton televisyen dan saya menonton apa yang berlaku di Mesir.."

"Umat Islam sibuk membunuh antara satu sama lain dan melakukan kerja musuh-musuh Islam. Mereka melakukan kerja-kerja yang perlu dilakukan oleh orang Yahudi, Zionis dan pelbagai musuh-musuh Islam".

"Ini jelas masalah kita," katanya sambil menambah, "(Tidak ada) Perpaduan serta kerjasama untuk mencapai apa sahaja yang kita fikirkan. Tiada. Kita semua tidak bersatu".

"Sepanjang 60 tahun tahun saya telah melihat perkara ini, merasai segala peristiwa ini berlaku serta berdepan dengannya ketika saya masih hidup,

"Tiada pengakhiran kepada masalah ini. Tidak ada strategi yang tepat dalam merancang kejayaan. Kita juga mensia-siakan segala usaha kita kerana kita tidak boleh bersetuju antara satu sama lain"

Dr Mahathir bin Mohamad, Mantan Perdana Menteri Malaysia.

Sumber : Page Dr Mahathir bin Mohamad

No comments: