12 April 2013

Ehhh Tak Sama Ke




hari ini sahaja aku dengar lebih daripada 50 bersin.. itu maknanya, semakin ramai orang yang sudah mula menunjukkan simptom-simptom (MACAM MANA EJA SIMPTOM WEH? TOM YAM AKU RETI LA) untuk demam..

semua babi punya pasal lah ini.. kurang ajar betul..

teringat aku pada kata-kata ayah aku,

"kalau batuk, makan ice cream.. "

kalau mak aku pula, dia cakap macam ni,

"kalau batuk, minum coca cola yang sejuk.."

tak tahu lah yang mana betul, sebab aku tak pernah cuba pun.. agak-agak batuk je, aku makan ais.. T___T (OKAY, BOLEH MARAH WONG SEKARANG)

tadi, ada seorang kawan aku mula menunjukkan simptom-simptom untuk batuk.. lepas itu, entah macam mana dia keluarkan idea untuk beli ice cream.. katanya, ice cream boleh menghilangkan batuk..


seusai dia membeli, dia membuka bekas ice cream tersebut dan mula makan..

tiba-tiba, ada seorang lagi rakan aku bersuara,

"nampak macam krim lah ice cream tu"

okay, siapa-siapa boleh jelaskan kepada aku perbezaan antara krim dancream.. (-___-") sebab aku tak reti sangat bahasa omputih ni.. T____T takutlah kalau-kalau krim dan cream bukan benda yang sama..

No comments: