12 April 2013

Tips -Ilangkan Stress Yg Terlampau



setiap orang pasti ada cara yang tersendiri untuk melegakan stress.. ada yang menyanyi lagu entah apa-apa sambil mengorek hidung, ada yang semburfebreze dekat seluar dalam dan ada juga yang upload video dia sambil menyanyi lagu entah apa-apa dalam youtube dan macam-macam lagi lah..

aku sendiri pernah bertanya kepada kawan aku, apa yang akan dia buat bila dia stress,

"Achok, kalau kau stress ke emo ke, kau buat apa?"

kemudian Achok menjawab,

"kalau aku stress, aku kunci pintu bilik, lepas itu aku bogel"

jadi, setiap manusia pun ada saluran tersendiri untuk menghilangkan stress.. ada seorang lagi kawan aku, dia lebih kreatif.. pemikiran dia tidak sama seperti orang lain, oleh itu, cara dia menghilangkan stress pun lain daripada yang lain.. di mana caranya adalah lebih ke arah kesihatan.. itu apa yang dia beritahu aku.. aku pun bertanya untuk mendapatkan kepastian.. kemudian, dia berikan aku satu link..


credit to wholefitness and tiara
itu adalah cara dia menghilangkan stress.. bukan dengan membaca artikel tersebut, tetapi mengaplikasikan isi kandungan artikel itu.. bagi kamu yang buat-buat faham bahasa inggeris, aku ingin memberitahu isi kandungan artikel itu.. secara literalnya, artikel itu menyatakan bahawa,

"lelaki yang memandang buah dada wanita selama sepuluh minit dalam sehari akan menjadi lebih sihat dan mampu memanjangkan umur sehingga 5 tahun lebih lama"

jadi, kawan aku itu pandang siapa punya? sampai sekarang pun aku berfikir.. maka, sekarang lelaki ada lebih alasan kenapa mereka perlu memandang wanita dengan lebih lama..

No comments: