12 April 2013

Kau, Aku Dan Dia ...


Hurm ..Ku sangka kan Panas Hingga Ke Petang
Rupanya Gerimis Di Tengah Hari

 

Assalamualaikum korang!
mcm mne hidup semua?
sihat sihat belaka? hope so :)

Okay kali ini topik aku psl couple,
korg tau kan couple dgn bercinta adalah dua perkara berbeza,
couple ni lebih kepada berdua,
klu translate pun maksudnye 'pasangan'
so maksudnye berdua-duaan laa kann?

Aku tak kesah psl kau ni nak couple ke bercinta ke,
sbb ape? itu hak korang,
aku tau mcm mne rsenye bercinta dan bercouple ni,
so tak payah nak explain kat aku satu satu,
aku ckp mcm ni bukan sbb aku dah bnyk kali bercinta,
tp sbb aku pernah hadapi benda ni,
so mcm dah ade pengalaman laa.

But the topic is not ape yg kau rse bila bercouple ni,
mungkin ape yg aku katakan ni lebih kpd teguran,
as you know dekat fb kan ade status?
so ade yg buat single, in a relationship, engaged and so on.
aku tak kesah pun kau nak btau the whole world yg kau dah ade someone,
sbb ape? again itu hak kau.

ape yg aku nak tekankan kpd couple couple sekalian,
aku mcm pelik tgok bila anniversary ke monthsary ke,
as usual laa korg wish each other kann?
yess tu normal,
part yg tak boleh blah,
bila kau ckp alhamdulillah dah # tahun hubungan berkekalan,
doakan kami bahagia hingga ke jinjang pelamin,
then post gambar korg hold tgn,
pastu ade org comment 'so sweet'.
and then kau akan ckp ohh thankss :)

kau tak rse pelik ke ble,
kau gne perkataan 'alhamdulillah'?
pastu suruh org doakan laa,
padahal kau dah hold tgn dgn org yg bukan muhrim,
then bila org comment 'so sweet'
kau igt hubungan kau direstui?
yess mmg org sekeliling kau akan support hubungan korg,
tp pernah tak kau pikir yg Allah restui ke tidak?
haaa pikir pikir kan lah yerrr,

Aku tak kesah kau nak hidup ikut cara barat,
couple pegang tgn,
berdua-duaan sana sini,
sambut valentime,
tp tolong lah tak payah nak gne perkataan 'alhamdulillah', 'amin' and so on,
kelakar tau tak?
pikir rasional laaa,
tuhan dah kasik akal tu soh kita berfikir.
bila korg buat mcm tu,
kau tau tak perbuatan korg tak ubah mcm 
'bila minum arak then dah kenyang ckp alhamdulillah.'
haa sama je kann?

so aku mintak tolong sgt sgt,
korg boleh buat ape yg korg nak buat,
as long tak gne perkataan perkataan mcm ni,
sbb ape? itu satu penghinaan kpd Islam.

Lastly,
maaf jika entri kali ini menyakitkan hati,
aku cuma suarakan pendapat aku.
tu ja. okay bye.

No comments: